czwartek, 24 listopada 2016

..zapałka, rwetes i akcja

 







jestem młodą zapałką
cokolwiek to znaczy
ciężka niebezpieczna
jest moja praca


!

w pracy doceniam
ciepło i grację
nie lubię zwierzeń
i afirmację


!

czasem zaciągam się
szlugami
nie biegam
wcale za wojakami


!

gdy trzeba w miasto
iść na całego
to idę
razem z moim kolegą


!

on, za strażaka robi
w remizie
ma zadań wiele
- to mnie nie gryzie!


!

ja udręczona
wciąż płomieniami
rozpalam ognie
między wioskami


!

rwetes i akcja
dym, zamieszanie
to lubię bardziej
niż jakieś "branie"


!
 

płonie stodoła
płonie ognisko
płoną góry i lasy
- dla chłopaka, to wszystko!

!

ach, ten żywioł
ciepło szczególne
uwielbiam jesień ciepłą
w głębokie popołudnie


!

pędzą z sygnałem
z kogutem ostrym
łuna podnieca
spalone kości




 
 

!

kolejna szluga
kolejny pożar
zapałka w akcji
- Gorze! To pożar!


!


Amadeusz, autor 14.11.2016